14. feb. 2017

Parmasan kylling form


Typisk meg :) Alle i familien har forsynt seg og begynt å spise før jeg kommer på at jeg ikke har fått tatt bilde.

Dette er en sånn typisk vi tar det vi har og mikser en middag,på en travel ettermiddag, der unger skal videre på andre aktiviteter etter middagen. Denne retten smaker kjempe godt, og den varierer litt fra gang til gang, men ikke mye. Variasjonen ligger mest i hvilken ferdig pastasaus vi har i skapet. Den lages kjapt, og du lager salaten og dekker bordet, mens retten stekes i ovnen.

Jeg lagde krutonger av rester av en loff. Drislet litt olivenolje over brødet som var skåret i passende biter, krydret med litt provance krydder og stekte de i 10-15 min til de var sprø, jeg vender om et par ganger under stekingen.


Jeg har her brukt slump metoden etter hvor mange vi er til middag. Beregner 1 kylling file pr person.

Sett stekovnen på 225 grader

Stek krutongene

Skjær kylling file i passende biter, og legg de i en ildfast form, krydre med chiliflak



Ha et glass med Pastasaus over kyllingen, det hender jeg koker masse hjemmelaget pastasaus og fryser, og det anbefales å bruke hvis du har det på lur.



Finhakk 3-4 fedd hvitløk og strø over pastasausen.

Legg krutongene oppå.



Strø over en blanding av mossarella ost og parmesan (mest mossarella).


Stek i 35 min ved 225 grader.

Til middagen serverte jeg en salat laget av:

Hakket Isberger

Blandet med pesto blandet i litt olivenoljet. Når oljeblandingen er godt blandet med salaten, 
legger jeg agurk skåret i terninger oppå.

Litt granateple

Og et par kokte egg.


Vel bekomme !




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar